Försäkring/Process vid skador
Försäkring
Bostadsrättstillägg för alla våra bostadsrätter ingår i försäkringen - därmed behöver du inte det tillägget i din hemförsäkring.
Process vid skador
Skulle du drabbas av en skada i din lägenhet ska du omedelbart vidta de åtgärder som fordras för att minska skadans omfattning. Behöver du akut hjälp för att stänga av vattnet eller liknande åtgärd ska du kontakta någon av medlemmarna i styrelsen (se anslagstavlan i trapphuset). Om du inte når någon av dessa, kontakta någon annan i styrelsen. Om inget av dessa alternativ fungerar så kontakta:
- Driftia kontorstid, telefon:08- 744 44 33
- Driftia utom kontorstid, telefon: 08- 744 09 50
Du ska därefter snarast:
1. anmäla skadan till styrelsen
2. anmäla skadan till det försäkringsbolag där föreningen har det kollektiva bostadstillägget:
Folksam:
Bohusgatan 14, 160 60 Stockholm
Telefon: 08-772 68 70
E-post: foretagbyggskada@folksam.se
Skadereglering och sanering vid skadedjursskador
Anticimex, Telefon: 075- 245 10 00
E-post: kundservice@anticimex.se
Internet: www.anticimex.se